Bezorging

Wat is de levertijd?

Bestel je op een werkdag vóór 14.00 uur, dan verwerken we je bestelling dezelfde dag nog. Je pakket wordt vaak al de volgende werkdag bezorgd of uiterlijk binnen 2 tot 4 werkdagen, hetgeen afhankelijk is van de bezorgdienst die jouw pakket verwerkt. In het weekend en op feestdagen worden er geen pakketten verwerkt. Orders die in het weekend of op feestdagen zijn besteld worden de eerstvolgende werkdag verwerkt en verzonden. Zodra je een artikel hebt besteld, kun je je bestelling volgen via een Track en Trace nummer. Alle bestellingen worden verzonden vanuit ons magazijn in Nederland.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten zijn afhankelijk van het bezorgadres en kunnen daarom variëren. Bestel je meer dan € 35,00 dan is bezorgen zelfs gratis binnen Nederland en België. De totale bezorgkosten worden weergegeven tijdens het afrekenen, vlak voordat je gaat afrekenen.

Naar welke landen verzenden jullie?

Bij STAPP denken we graag groot: we verzenden naar alle landen ter wereld. Met uitzondering van Oekraïne, Rusland & Zwitserland. 

Kan ik mijn bestelling volgen?

Natuurlijk. Nadat we je pakket hebben verwerkt, sturen we je een Track&Trace link per e-mail. Door op deze link te klikken kan je precies zien waar je pakket op dat moment is. Tevens wordt aangegeven wanneer de vervoerder verwacht jouw pakket af te leveren.

Ordering

Ik heb een fout gemaakt met bestellen; kan ik dit nog aanpassen?

Zodra je een bestelling hebt geplaatst, is het helaas lastig om nog een adres of andere bestelgegevens te wijzigen. Dit komt omdat we bestellingen vliegensvlug verwerken. Toch iets aanpassen? Neem contact met ons op en we gaan ons uiterste best doen het op te lossen.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen; wat moet ik doen?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, versturen wij direct een bevestigingsmail. Niet ontvangen? Controleer eerst je spam-map; het kan zijn dat de mail hierin terecht is gekomen. Er kan ook een vertraging zijn in ons systeem. Heb je na een paar uur nog geen bevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op zodat we kunnen achterhalen wat er is gebeurd.

Welke maat moet ik bestellen?

Om er zeker van te zijn dat je de juiste maat bestelt, raden we je aan onze maattabel aan te houden. Deze vind je op de product pagina. Heren (schoenmaat) EU: 39/42, UK: 5,5-8, US: 6,5-9 EU: 43/46, UK: 9-11, US: 10-12. Dames (schoenmaat): EU: 35/38, UK 3-5, US: 4-6 One Size: EU 35/42, UK 3-8, USA 4-9.

Product

Zijn alle sokken op voorraad?

Alle artikelen zijn op de website voorzien van voorraadinformatie. Het kan voorkomen dat er wel voorraad wordt aangegeven, maar dat het artikel toch niet voorradig is. Dit komt gelukkig zelden voor, maar mocht dit toch gebeuren, dan zullen we zo snel mogelijk contact met je opnemen. We zullen dan jouw betaling voor het ontbrekende artikel direct terugstorten. STAPP brengt twee keer per jaar een nieuwe collectie uit; zomer en winter. Mocht een artikel uit een collectie uitverkocht zijn, dan kunnen we deze niet meer bijbestellen. Wacht dus niet te lang met het bestellen van je favoriete STAPP sokken, want op is op.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn sokken hun kwaliteit behouden?

Alle STAPP-producten zijn met zorg en aandacht gemaakt van hoogwaardige materialen en stoffen. Volg de was- en onderhoudsinstructies op de verpakking om er zo lang mogelijk plezier van te hebben. Scheur het verpakkingslabel ook niet af. Gebruik hiervoor altijd een schaar.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden biedt STAPP op de website?

Op de website bieden we verschillende betaalmogelijkheden. We accepteren iDEAL, Visa, MasterCard en American Express, EPS, KBC/CBC, Belfius en Sofort. Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, wordt het totaalbedrag (inclusief verzendkosten) afgeschreven.

Retourneren

Bij STAPP mag je producten om welke reden dan ook binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het retourformulier kun je hier downloaden.

Houd er rekening mee dat:

  • Het product ongebruikt en onbeschadigd is.
  • Alle originele verpakkingen en labels intact zijn.
  • Je het verzendbewijs goed bewaart totdat je retourzending door ons is verwerkt.
  • Je bij het retourneren van goederen ervoor zorgt dat het retourformulier is ingevuld en bijgesloten.
  • Verzendkosten niet worden vergoed.
  • STAPP niet verantwoordelijk is voor verloren retourzendingen.

Zorg dat je pakket terug herleiden is naar jouw bestelling zodat we weten bij welke bestelling je zending hoort. 

Het adres voor retourzendingen is:

Sockshouse B.V.
STAPP
Larenweg 48
5234 KA ‘s-Hertogenbosch
Nederland

Verzenden

Bestellingen geplaatst op werkdagen (ma-vr) vóór 14:00 uur worden dezelfde dag verzonden. Dat betekent dat: bestel je op een werkdag vóór 14.00 uur, dan verwerken we je bestelling dezelfde dag nog. Zodra je een artikel hebt besteld, sturen we je een bevestigingsmail met je gegevens en je bestelnummer. Dit nummer is tevens het referentienummer dat we gebruiken in de correspondentie over je bestelling.

Verzendkosten

Verzendkosten zijn afhankelijk van het bezorgadres. De totale verzendkosten worden getoond bij het afrekenen. Bestel je meer dan € 35,00 dan is bezorgen gratis binnen Nederland en België.

Bezorgdatum

De meeste bestellingen worden verstuurd als brievenbuspakket. In alle gevallen (brievenbuspakket of anderszins) ontvang je een track en trace-nummer om je bestelling te volgen.

Onze sokken worden in Nederland binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Bezorging buiten Nederland duurt doorgaans 2-3 dagen.

Retourneren

Bij STAPP mag je producten om welke reden dan ook binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Let wel op de regelgeving volgens het herroepingsrecht zoals verderop genoemd.

Het adres dat voor je voor retourzendingen kunt gebruiken is:

Sockshouse B.V.

STAPP

Larenweg 48

5234 KA ‘s-Hertogenbosch

Nederland

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Sockshouse B.V. Larenweg 48, 5234 KA ‘s-Hertogenbosch – Nederland, hello@stappsocks.com, Telefoon: + 31 073 649 66 66) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Terugbetaling

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Retourzending

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Uitzonderingen

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

  • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken en;
  • Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement).

Overige vragen

Heb je andere vragen over verzenden, bezorgen of retourneren? Neem gerust contact met ons op.